Wednesday, August 17, 2011

Hanya Allah yang tahu..

Ketika saya dberikan hati yg keras, saya bersyukur krn saya tdk mudah tergoda..tdk terjerumus dlm pergaulan pacaran contohnya. Mupeng? Pasti..ktk bbp orng antar jemput, runtung sana sini, semntara saya sendiri, brjuang jth bangun sendiri..puas buat saya krn hanya brharap pada sang halik atas sgl sst yg terjadi pada saya. Saya tdk perlu patah hati dn cemburu, krn saya adlh saya..yg sll menang sdr dan g mau d atur..
Jodoh? Itulah yang saya tunggu sekrng, kuliah saya sdh selesai, saat inilah saya harus melangkh jenjang yg serius ajaran sang rosul,,MENIKAH..suatu impian buat saya..dan dgn sgl iman saya..saya meyakini Allah telah meyiapkan seseorng yg juga tengah bebenah diri buat saya..dan insaAllah..dikala saatnya nanti kami akan dipertemukan..tdk akan lama..hanya tinggl menunggu waktu saja..seorng calon imam saya, calon pendamping hdup saya yang akan membimbing saya..
Oh Tuhan ya rabbi..pertemukan aku dengan jodohku..bimbing hamba utk bisa mengenalnya..tunjukkan pada hamba siapa dia..persatukan kami dalam jalanMu..aminnn

No comments: